11 Nisan 2008 Cuma

SANATA VE SANATÇIYA SAYGIYLA 25 YILDIR/HOBİ SANAT GALERİSİ-ÇETİN BİLGİN


images/logo.jpgHOO...:SANATÇILAR:...

SANATA VE SANATÇIYA SAYGIYLA...
25 YILDIR

AHMET ÖZBEY

GÜZİN TANGÖR

ÖZER AKTAŞ

ARTİN DEMİRCİ

HALİS KARAKURT

PINAR KUTAT

ATTİLA TOS

HAYDAR DURMUŞ

PAUL PETER OCHS

AVNİ MEMEDOĞLU

HÜSEYİN BABAN

RAMUŞ İPEK

AYETULLAH SÜMER

HÜSEYİN YÜCE

RUHİ GÖRİNEY

AYFER KARAMANİ

IŞIL ÖZIŞIK

SABİT KARAMANİ

AYHAN TÜRKER

İSMET BİRSEL

SALİH ACAR

AYHATUN ATEŞİN

JACKIE TENGİZMAN

SALİH ZEKİ YAZANLAR

AYŞE ÖZEL

JALE KARSAN

SARKİS GÜNSEL

AYŞEGÜL KORA

KAİNAT PAJONK

SEFER ÖZTÜRK

AYŞEGÜL YEŞİLNİL

KAZIM ARISAN

SELVA SUMAN

BEDİİ GORBON

KEMAL ÖNSOY

SEMA SİLANOĞLU

BERÇ TOROSER

LEVENT ŞAVKIN

SERAP DEMİRAĞ

BİNAY KAYA

MARIA KILIÇLIOĞLU

SERAY VURAL

BİNGÜL BAŞARIR

MEHMET EYÜBOĞLU

SEVGİ DİVİTÇİOĞLU

BİRSEL BOSUT

MEHMET GÜRBAY

SITKI OLÇAR

BURHAN YILDIRIM

MEHMET ÖZET

SİBEL KARSAN AKKAYA

BÜLENT BURGAÇ

MEHVEŞ DEMİREN

ŞAHİN ÖZYÜKSEL

CAVİT ATMACA

MESUT ILGIM

TEKTAŞ AĞAOĞLU

CEMİL EREN

METİN AKARSLAN

TUBA İNAL

CENGİZ ALPAGUT

METİN GÖNÜL

TUNA GÜN

CİHAT BURAK

METİN ÜNSAL

TUNCER DOĞRU

ÇETİN BİLGİN

MONAD BALKAN

TURAN GÜRGEN

DAVER DERENDE

MUHSİN KUT

TÜLİN AYTA

DİLBER KAMHİ

MUKADDES SARAN

TÜLİN KİPER

EKİN NAYIR

MURAT TOLGA

UĞURCAN

ELİF BİLGİN

MUZAFFER AKYOL

ULVİ SOYARSLAN

EMEL TUNÇBİLEK

MÜFİDE ÇALIK

ÖMER F. OSMANOĞLU

EMİR SARIER

MÜŞERREF ERGEN

URSULA KATİPOĞLU

ERDİNÇ BAKLA

NAİLE CİMİT

ÜNSAL TOKER

FEYHA KISAKÜREK

NASİP İYEM

VERJİN SABCI

FİLİZ KARSAN

NAZLI ECEVİT

YAKUT AYVERDİ

GILBERT BROWNE

NECDET KALAY

YASEMİN ERGUN

GIYAS KORKUT

NECMİ MURAT

YUSUF KATİPOĞLU

GİGİ BOYLE

NEVİN İŞLEK

YÜKSEL AYDIN

GUY JAKOME

NURAN SOMUNCUOĞLU

YÜKSEL KAP

GÜLAY SEVSEVİL

NURULLAH BERK

YÜKSEL TAMTEKİN

GÜLER HAŞİMOĞLU

NÜZHET KUTLUG

ZEHRA SAY

GÜL ERALİ

ORHAN İSKEÇELİ

ZEYNEP SARIOĞLU

GÜNER ENER

ORHAN PEKER

ZİYA GÜREL

GÜNEŞ KOCABAY

OSMAN BARLAS

ZUHAL KARAÇENGEL

BURHAN UYGUR

OSMAN KİLCİLER



Hiç yorum yok:

ATATÜRK KÜLTÜR MERKEZİNDE SERGİ''parçalanmalar''

PARÇALANMALAR.

HİLMİ SEÇKİN.

................................. İmge ; modern süreçlerde temsil ettiğinin rolünü üstlenirken iktidar olma şansını da elinde tutar. Zaman olgusunun kıskacında amaç bütüne yaklaşmaktır. İmgenin dolaşımını irdelemek bir yapıt hakkındaki ip uçlarını ele geçirmemize yarayacaktır.

Öncelikli olarak imge; kendi dışında bir şeyin suretidir ve kendi dışında bir şeyi imlediği anda başka bir şeyi de temsil eder.Kavranılma anında da kendi ile görüneni terk eder. İmge; kendinde temsilin vucut bulmasına ,tanımlanmasına izin vermez. Benzeşim üzerine kurulmuştur.Sanatçının algılama biçim değerleri; yarattıkları boşlukta ne öncesine ne de sonrası bir gerçekliğe şans tanır. Büyü ; o anki boşlukta salınan imgenin zamansız ve mekansızlık ilişkisinin kendini izleyenin bilinç dışında tanımlanmasında oluşur.

Çetin Bilgin’in resimleri şiirsel kurgu ve imgeler üzerine ucu açık tasarımlardır. Resimlerinin anahtar kavramlarından birini de ‘’parçalanma olgusu ‘’ oluşturur.

Paramparça ile start alan parçaların bir araya gelişleri bir bütün olma kaygısı yerine yeniden parçalanma heyecanı ile ihtiyaçları kadar örtüşürler.Yıkım ,kendilerini imha,her zaman parçaların bir birleriyle örtüşmesini amaçlar gibidir .Parçalar yeni bir form kaygısıyla var olabilirlik ihtimaline rağmen ‘’bütün’’ ilişkisini sadece sürpriz geçişlerin yaratılma sürecinde var ederler . Parçalanmalar yeni bir bütünü oluşturmaya veya yeni bir formu somutlaştırmaya çalışmazlar. Parça ve bütün ilişkisinde amaç ortadan kaldırılmıştır. Ucu açık ve her an geri çekilebilir bir ilişkiyi tanımlarlar. İç içe girmiş parçalar bir‘’söylemde’’ bütünler ve yeni bir parçalanmanın ip uçlarını da ele vermekten kaçınmazlar.

Resme başlarkan başından beri var olan parçalanmalar ortada başıboş dolaşan parçalardan bir bütün oldurma kaygısı taşımaz onlara içsel mantığıyla haraket yetisi sağlarlar.Parçalar birbirleri ile sarmalanırken ,birbirlerine boşlukta düşüşün ölüm dokunuşları hakkını tanırlar. Kendi algılama serüveninde ele geçirdiği parçalanmaların birbirlerine geçiş sürelerinde hayat hakkı tanır daha önce köprülerle bir aradalığı oluşturan birliktelikler de yeniden parçalanarak tekrar start aldıkları noktaya gelirler.Sonuç sonsuz önermeler.Bitmemişlik , bir yeniden yaratım olgusuyla gerçekleşir.Parçaların birleşme ve ayrışma serüveninde iktidar olma şansları yoktur.

Bu doğurganlık Çetin Bilgin’e sürekli bir üretim olanağı sunarken doyumsuzluğu da beraberinde getirir.Çetin Bilgin eline geçirdiği kendi kaleydeskopunun sonsuz önermeleri ile yarış içindedir………………………………………………………………………………………